Izborna kampanja u Srbiji je sva u znaku političkih ličnosti, mogućih postizbornih koalicija i taktika, a ne odnosi se na nadmetanje programa, vizija i strategija – ukazala je u razgovoru za Danas Johana Dajmel, zamenica direktora nemačke Asocijacije za Jugoistočnu Evropu i uticajna ekspertkinja za Zapadni Balkan, ocenjujući ponašanje, poruke i obećanja srpskih političara u aktuelnoj kampanji.

Dajmelova ističe da, sa izuzetkom Demokratske stranke Srbije i jasnog antievropskog kursa njenog lidera Vojislava Koštunice, sve druge etablirane partije manje ili više igraju na istu proevropsku kartu i drže pompezne govore o „reformama“ bez ikakvog ozbiljnog sadržaja.

„Politička mobilizacija je fokusirana na predsednika Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića i na to da li su ljudi za ili protiv njega, na to koga će Vučić izabrati kao koalicionog partnera, kao i na pitanje kojom strankom bi Vučić mogao lakše da upravlja kada SNS, kako se očekuje, bude imala dominaciju. Jedino pitanje u ovoj kampanji jeste da li će Vučić uspeti da mobiliše dovoljno glasača svoje SNS i koliko daleko će sezati apsolutna dominacija naprednjaka“, smatra nemačka analitičarka.

Govoreći o mogućem ishodu glasanja, ona navodi da, s obzirom na to da istraživanja javnog mnjenja nagoveštavaju veliku pobedu SNS, izbori će biti, kako kaže, referendum o Vučiću. „U zavisnosti od rezultata, SNS će tražiti malog koalicionog partnera s najmanjim mogućim uticajem. To će možda biti Liberalno-demokratska partija ili Nova demokratska stranka Borisa Tadića“, smatra Johana Dajmel.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari