Kako glasi idealna formula za lakše buđenje? 1Foto: Shutterstock

Da li se često budite pospani i tromi, i bez obzira koliko dugo ste spavali, i dalje se osećate umorno?

Možda imate sreće jer naučnici veruju da su smislili savršenu formulu zbog koje ćete se svakog jutra osećati odmorno i osveženo, prenosi Dejli mejl. Proces uključuje samo tri koraka koje su osmislili neki od najboljih svetskih istraživača sna. I ne, kafa nije jedna od njih.

Istraživači sa Univerziteta Kalifornije u Berkliju došli su do zaključka da idealan „recept” za najbolje buđenje podrazumeva trening ili neku drugu fizičku aktivnost prethodnog dana, doručak bogat ugljenim hidratima poput ovsene kaše i minimum sedam sati sna.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature Communications, a u njemu je učestvovalo nekoliko stotina ljudi.

Učesnici su za doručak dobijali različite obroke, dok su nosili satove koji su beležili njihovu aktivnost i količinu sna, a vodili su i dnevnik ishrane u periodu od dve nedelje. Takođe su morali da beleže nivo energije od trenutka kada su se probudili do kraja dana.

Doručak kao najvažniji obrok u danu

Istraživanje je pokazalo da je doručak sa visokim sadržajem ugljenih hidrata i malo šećera najbolji obrok za jutarnje buđenje, dok su se obroci puni šećera pokazali najgorim.

„Doručak bogat ugljenim hidratima može povećati budnost, sve dok je vaše telo zdravo i sposobno da se efikasno oslobodi glukoze iz tog obroka, sprečavajući trajni skok šećera u krvi“, objašnjava Rafael Valat, jedan od autora pomenutog studija.

Pokazalo se da više sna i kvalitetan san pomažu kod lakšeg buđenja, piše IndexHR.

„Količina sna između sedam i devet sati sna svake noći idealna je za oslobađanje organizma od letargije i pospanosti, odnosno oslabljenih kognitivnih i senzorno-motoričkih sposobnosti nakon buđenja“, rekao je profesor i jedan od autora studije. Matthev Valker.

Takođe, rezultati su pokazali da su se oni ispitanici koji prethodnog dana uopšte nisu vežbali budili umorniji od onih koji su svakodnevno radili lagane treninge ili se bavili nekom drugom fizičkom aktivnošću.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.