Namirnica iz grupe ugljenih hidrata uz koju ćete brže smršati 1Foto: Pixabay/Mojzagrebinfo

Onima koji žele da smršaju često se savetuje da izbegavaju hranu bogatu ugljenim hidratima, međutim, uzimanje jedne namirnice iz ove grupe može nas dovesti do željenog cilja.

Iako može izgledati kontraproduktivno, naučnici veruju da bi skrobni krompir mogao biti tajna gubitka težine.

To je zato što ljudi jedu istu težinu hrane tokom obroka da bi se osećali siti, bez obzira na to koliko kalorija obrok sadrži.

Prema istraživačima, oni koji dodaju krompir u tanjir brže se osećaju siti, što ih sprečava da posle pokušaju da se zasuju visokokaloričnom hranom.

Krompir sadrži oko 80 kalorija na 100 g — više nego dvostruko više od drugog povrća, kao što su šargarepa i brokoli.

Ali takođe sadrži oko polovinu kalorija hleba, testenine i pirinča, kada se jede u istim količinama.

Istraživači su istakli i da je važan način kuvanja i pripreme krompira, te da treba izbegavati jesti čips, jer prženje smanjuje nutritivnu vrednost.

Veruje se da krompir podstiče debljanje, što može dovesti do dijabetesa tipa 2 i bolesti srca.

Ali pošto je težina hrane pokazatelj koliko ljudi jedu, istraživači su verovali da će oni koji jedu niskokaloričnu hranu – što znači da sadrži malo kalorija po gramu – brže osećati sitost.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.