Da li samo ishrana utiče na jak imunitet? 1Foto: Pixabay/Free-Photos

U sezonama virusa i gripa jak imunitet nam je od ključnog značaja. Dobra stvar je što se i priroda pobrinula da nam u ovom periodu omogući širok izbor namirnica koje nam u tome mogu pomoći.

Pored raznovrsne ishrane celokupna naša svakodnevica utiče na imunitet.

Vikend iskoristite za boravak u prirodi. Redovna fizička aktivnost uz svež vazduh i boravak na otvorenom će nas učiniti spremnijim da se odbranimo od bakterija i virusa.

San od sedam do devet sati dnevno će sprečiti pad energije u toku dana i dati snagu našem organizmu.

Za kvalitetnu usvajanje vitamina koji su nam neophodni u ovom periodu trebalo bi poboljšati crevnu floru konzumiranjem probiotika. Jogurt sadrži milijarde probiotskih bakterija, pored jogurta, kiseli kupus, kefir, mladi sir takođe sadrže probiotike.

Namirnice bogate vitaminom C nam je najlakše u ovom periodu da uvrstimo u ishranu jer ih ima u izobilju, limun, grejp, mandarine, pored njih paprika je izuzetno bogata vitaminom C i trebalo bi je konzumirati svežu u salatama.

Borovnice i ostalo bobičasto voće je bogato antioksidansima, antocijanima i bogate su manganom i vlaknima. Odlična kombinacija za zdrav doručak je ovsena kasa sa jogurtom i borovnicama.

Zeleno lisnato povrće treba uvrstiti uz svaki glavni obrok, pored vitamina C, A, B, bogata je vlaknima, kalcijumom, gvožđem, magnezijumom.

Đumbir će nam pomoći da nam se očiste disajni putevi i poboljšava probavu i pravo je vreme da krenemo sa toplim napicima i čaj od djumbira je odlična ideja. U vruću vodu dodajte nekoliko kriški svežeg đumbira, ostavite 10 minuta da odstoji i možete ga konzumirati.

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.