Kakvu ulogu u ishrani imaju masti? 1Foto: Shutterstock/Lucky Business

Masti u ukupnom dnevnom unosu kalorija bi trebalo da sačinjava 20 -30 odsto. One imaju višestruku ulogu u našem organizmu i iz tog razloga se ne smeju isključivati iz ishrane.

Uloge

– Energetska uloga

– Omogućavaju rastvorljivost vitamina A,D,E,K.

– Učestvuju u metabolizmu hormona

– Učestvuju u mnogim metaboličkim procesima

Masti mogu biti zasićene i nezasićene i u dnevnom unosu dajemo prednost nezasićenim mastima koje treba da sačinjavaju većinu unetih masti. Ima ih najviše u biljnim uljima.

Zasićenih masti ima više u namirnicama životinjskog porekla, u čokoladnim slatkišima, pohovanoj hrani i mlečnim proizvodima sa većim procentom masti.

Izbacite trans masti

Trans masti su hidrogenizovana biljna ulja i kao takva se ne mogu iskoristiti u našem organizmu. Margarin spada u trans masti.

Esencijalne masti

To su masti koje moramo svakodnevno unositi i neophodne su nam za metaboličke procese, zdravlje kože, nervnog sistema a ljudski metabolizam ne može da ih sintetiše.

Tu spadaju omega 3 i omega 6 masne kiseline i njih ima u morskim ribama (tuna, haringa, losos, skuša, sardina), orasima, laneno ulje, laneno seme, susamovo ulje.

Konzumiranje morske ribe samo jednom nedeljno smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.