Šta treba da jedu osobe sa smanjenim lučenjem hormona štitaste žlezde? 1Foto: Shutterstock/Natalia Lisovskaya

Ako imate hipotireozu ili bolujete od Hashimotove bolesti trebalo bi da pripaziti na ishranu.

Štitasta žlezda koja slabo radi može se malo „pokrenuti“ pomoću pravilne ishrane. A namirnice bogate jodom, tirozinom, cinkom i selenom mogu tome da doprinesu, piše N1.

Namirnice koje bi trebalo da jedu osobe sa ovim zdravstvenim problemom su sledeće:

Riba

Ribe poput lososa, sardine, pastrmke i tunjevine bogate su omega-3 masnim kiselinama i uopšteno su dobre za naše zdravlje, a takođe pomažu kod hipotireoze zato što su odličan izvor selena.

Orašasti plodovi

Oni takođe sadrže veliku količinu selena, pogotovo lešnici,  indijski i brazilski orah. Šaka orašastih plodova dnevno poslužiće vam kao užina, a možete ihstaviti i u omiljena jela, poput salata ili raznih testenina.

Sveže voće i povrće umesto termički obrađenog

Povećanje telesne težine jedan je od ranih simptoma hipotireoze. Kako biste smanjili telesnu težinu, a istovremeno održali dobro zdravlje štitaste žlezde, važno je da u ishranu uvedete sveže voće i povrće umesto termički obrađenog jer je ono u tom obliku zdravije.

Termičkom obradom gube se nutrijenti koji su potrebni stitastoj žlezdi, odnosno našem organizmu.

Morske alge

Ova namirnica često se nalazi na jelovniku vegetarijanaca i vegana, a sjajna je za štitastu žlezdu zato što sadrži veliku koncentraciju joda.

Taj nutrijent esencijalan je za pravilnu funkciju ove žlezde i proizvodnju njenih hormona. Morske alge bogate su vlaknima, kalcijuma i vitaminima A, B, C, E i K.

Mahunarke

Hipotireoza dovodi do  manjka energije, a organizam možemo da „napunimo energijom“ uz pomoć raznih mahunarki koje su bogate proteinima, antioksidansima, složenim ugljikohidratima, vitaminima i mineralima.

Sadrže vlakna i zato su odlične za probavu. Pasulj, grašak, sočiva i leblebije su samo neke od njih i trebalo bih uvesti u svakodnevnu ishranu, prenosi Zadovoljna.hr.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.