Foto: FoNet/ Aleksandar Levajković

Da stvar bude apsurdnija i dobije aromu srpskog galimatijasa, nastavlja Bjelogrlić, potrudio se scenarista filma koji je upravo proglašen za „antisrpski“, Dimitrije Vojnov.

„Dimitrije Vojnov je upravo taj koji je na scenu vratio terminologiju ‘antisrpski’, ‘ideološki problematičan’ i sl, vodeći nekoliko meseci unazad besomučnu kampanju protiv filma ‘Teret’ i Filmskog centra Srbije (FCS) koji ga je podržao. U besomučnoj kampanji protiv filma ‘Teret’ koju je vodio iz dana u dan, upravo Dimitrije je na velika vrata vratio davno zaboravljene kvalifikacije i to za film koji domaća publika nije imala prilike još da vidi (ne verujem ni da je on video), koji je Srbiju predstavljao na najprestižnijem festivalu u Kanu, spočitavajući FCS-u da vodi katastrofalnu politiku finansiranja ‘nepodobnih“ filmova'“, kazao je Bjelogrlić.

On dodaje da je sudbina htela da upravo film za koji je Vojnov napisao scenario, veoma brzo, bude okvalifikovan po istom principu.

„Ne znamo još uvek od koga tačno. I obustavi mu se dalje finansiranje, da FCS ne bi nastavio sa praksom finansiranja ‘antisrpskih’ filmova (bar tako kaže Dimitrije i nekoliko protagonista ‘Mezimice’)“, istakao je Bjelogrlić.

Bez obzira na ove apsurdne činjenice, dodaje Dragan Bjelogrlić, celokupna kulturna javnost treba da ustane protiv bilo kakvih ideoloških uplitanja u umetnost i pokuša da sazna da li u bilo kojoj formi postoje nagoveštaji uskraćivanja umetničkih sloboda kada su u pitanju i jedan i drugi film.

„Primećujem i da je glavna tema to što sam ja odbio da igram u filmu i tom prilikom mlađem kolegi dao savet kako da izbegne zamke u koje ga je mogao uvući scenario koji sam pročitao. Tu se moja uloga u ovom projektu završila, a to je bilo pre skoro godinu dana. Taj savet sam dao isključivo i samo njemu kao svom mlađem kolegi“, rekao je Bjelogrlić.