Ivan Medenica: Odlaskom Cvejića Beograd izgubio jednog od poslednjih reprezenata onog najboljeg što građanski duh ovog grada ima, ili je bar imao 1Foto: Nebojša Babić

Lično i verovatno sasvim subjektivno, pamtiću Cvejića po izuzetnoj radoznalosti da poslednjih godina, već uveliko u penziji, rado uzima učešće u projektima mladih reditelja, i da im tako pruža poverenje i podršku. Neke od tih predstava su bile vrlo savremene, radikalne, eksperimentalne, što nije bila pozorišna poetika za koju smo ranije vezivali njegov rad. Čak se nedavno, s glumačkim zadatkom, „oprobao“ i u predstavi savremenog plesa, što potvrđuje da je Cveja bio otvorena, tolerantna, široka i sasvim nedogmatska ličnost – kaže Medenica

– Prvo što se nesumnjivo izdvaja kada čovek pomisli na delo Branka Cvejića, to su njegove nezaboravne televizijske uloge i dugogodišnje uspešno rukovođenje našim vodećim pozorištem, Jugoslovenskim dramskim, i to u godinama koje su bile pune izazova, uključujući i rekonstrukciju zgrade stradale u požaru – kaže za Danas pozorišni kritičar, teatrolog, profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu Ivan Medenica.

Odlazak nezaboravnog Baneta Bumbara iz kultnog serijala „Grlom u jagode“, kako ga ovaj ex jugoslovenski prostor decenijama najviše pamti, rastužio je njegove kolege, reditelje s kojima je sarađivao, ljude koji su ga poznavali i brojnu pozorišnu , filmsku i TV publiku širom regiona.

– Ipak, ono po čemu ću ja lično i verovatno sasvim subjektivno najviše pamtiti Branka Cvejića, jeste njegova izuzetna radoznalost i otvorenost da poslednjih godina, već uveliko u penziji, rado uzima učešće u projektima mladih reditelja, i da im tako pruža poverenje i podršku. Neke od tih predstava su bile, u pogledu umetničkog izraza, vrlo savremene, radikalne, eksperimentalne, što nije bila pozorišna poetika za koju smo ranije vezivali Cvejićev rad. Čak se nedavno, s glumačkim zadatkom, „oprobao“ i u predstavi savremenog plesa.

Ovaj deo njegove karijere, kako ističe Medenica, potvrđuje da je Cvejić bio otvorena, radoznala, tolerantna, široka i sasvim nedogmatska ličnost.

– Bio je jedan od glumaca koje ste u pozorištu najčešće viđali zajedno s njegovom suprugom Vesnom, što svedoči o istim tim osobinama. Pored svega toga, uvek je pokazivao ljudsku toplinu i mekotu, a koje odgovaraju onim prethodno nabrojanim osobinama, što sam i sam imao priliku da lično osetim pri svakom našem pozorišnom ili komšijskom susretu. Mislim da je Cvejinim odlaskom Beograd izgubio jednog od poslednjih reprezenata onog najboljeg što građanski duh ovog grada ima, ili je bar imao – ističe za Danas Ivan Medenica.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.