Mesec nezavisne scene u Bitef teatru 1Predstava Nana. Foto: Bitef teatar

U okviru ovog programa moći će da se vide trupe i umetnici, čiji se rad uspešno odvija van osnovnih tokova repertoarskog pozorišta, a koji određuju jednu od mogućih smernica razvijanja pozorišnog jezika savremenog teatra.

Repertoar Bitef teatra je u januaru i februaru ove godine (sa početkom u decembru 2019, Aps Art sa predstavom Raw Play- Igra sa 6 života), otvoren je za gostovanje trupa i umetnika sa takozvane nezavisne regionalne pozorišne scene.
Ovo je pokušaj beleženja raznorodnih događanja u vaninstitucionalnom pozorištu, među umetnicima istraživačima, koji nastupaju produkciono i programski samostalno, te ne podležu repertoarskim uzusima mejnstrim teatra.
Žanrovski, stilski i jezički drugačije, ove predstave, formalno i tematski ukazuju na široki opseg pozorišnog istraživanja u našoj pozorišnoj zajednici. One se kreću od cirkusa do psihorealizma, od standup nastupa do revolucionarnih formalnih iskoraka na polju performativnog. Krećući se u prostoru koji ne podleže tokovima zadate kulturne politike, one često izmiču autocenzuri i bave se stvarnošću problematizujući realni puls društvene klime. Kao takve, nezaobilazne su u repertoarskom toku Bitef teatra, koji se trudi da razvija raznorodnost i složenost alatki pozorišnog izraza.

U okviru ovog programa moći će da se vide trupe i umetnici, čiji se rad uspešno odvija van osnovnih tokova repertoarskog pozorišta, a koji određuju jednu od mogućih smernica razvijanja pozorišnog jezika savremenog teatra: Udruženje Putujući glumac sa inscenacijom Sartrove drame Iza zatvorenih vrata; Hleb teatar sa predstavom Vrtenje – esej u pokretu; Buđenje proleća Mlade Bitef dens kompanije; muzički performans Bol autorke Mile Manojlović, Kiss komični mjuzikl trupe Otvoreni krug iz Novog Sada, Nana monodrama Milene Božić po Zolinom romanu, predstava Krik Krik teatra iz Kragujevca, Kiri i Klodel Puls teatra iz Lazarevca.

Krajem januara, kao deo nezavisne scene, od 19 časova na sceni BITEF teatra održaće se osmočasovni performans “In him we trust” (“U njega verujemo”) autorke Ivane Ivković u kom učestvuje više od četrdeset muških izvođača.

27. januar u 20h

Monodrama po motivima romana „Nana“ Emila Zole
Nana je priča o sladostrašću, o predaji, ljubavi i ljudskoj požudi. Ona je oličenje moralnog ponora, uprizorenje prepuštanja sopstvenom “idu” i povlađivanja njegovim prohtevima. Nana je priča o ljudskim niskostima i nagonima, poigravanje sa onim nesvesnim i iskonskim , duboko zakopanim u ljudskoj prirodi. Ona dela više nego što misli, žudi pogrešno i više nego što joj prija, uživa u samoj sebi, diveći se svom iskrivljenom odrazu, upadajući u koviltac sopstvenog vrtloga . Nana je obilje krajnosti, neko ko je zagazio u baru niskosti i greha. Nana je ogledalo nama samima.

Mesec nezavisne scene u Bitef teatru 2
Predstava Krik. Foto: Bitef teatar

28. januar u 20h
Krik

Krik teatar, Kragujevac

Predstava Krik je svojevrsni manifest svih ideala čiji su pobornici duhom mladi ljudi koji su mesecima doprinosili procesu stvaranja ovog dela. Ideja je da Krik bude prvi u nizu sličnih pozorišnih poduhvata ove grupe zaljubljenika u stvaralačke delatnosti. Cilj nije neposredno rešavanje civilizacijskih frustracija, već osvešćivanje za koje verujemo da može da rezultira izlišnosti postojanja ovakvih predstava. Krik nije artikulisana viktimizacija. Krik nije prepotentni podsmeh. Krik nije zastranjenje. Krik nije eho narcizma. Krik nije komformizam. Krik nije isticanje drugosti. Krik je spoznaja da smo svi ljudi. Krik je vapaj za ljubavlju. Krik je biti svoj, ali ne po cenu ugrožavanja tuđeg „svog“. Krik je mašta, i beskonačan prostor unutar nje. Krik je kad ti jedino preostaje da se boriš. Krik je kad se pogledaš u ogledalo. Krik je kad kažeš: „Ne, hvala“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari