Spor oko vlasništva dokrajčio Gradski kino 1

Gradski biskop Cinema, nastao nakon privatizacije Banat filma, 12 godina od osnivanja prestaje sa radom.

Konkurencija, u vidu novog lanca bisokopa Cine Star, slaba posećenost i nerešeni imovinski odnosi sa gradskom upravom zbog čega nema grejanja, neki su od razloga da se gradski kino zatvori.

Poslovanje je postalo neodrživo, objašnjava vlasnik Dragan Vidaković, koji kaže da je svoje kontakte ustupio Kulturnom centru Zrenjanina, gde su već počele projekcije najnovijih blokbastera u saradnji sa beogradskom Art Vistom.

– Zbog dugogodišnjeg spora oko vlasništva nad zgradom bivšeg “Komiteta” u kojoj je bio bioskop, nismo bili u mogućnosti da pravno definišemo naš status, a samim tim mismo mogli da vršimo neophodna ulaganja u modernizacuiju bioskopa, pogotovo sada kada je izložen konkurenciji. Kako naši gledaoci ne bi bili uskraćeni za mogućnost gledanja filmova po znatno nižim cenama, sa partnetom Art Vistom smo dogovorili da se projekcije organizuju u Kulturnom centru.

– Nadamo se da će Cinema celoj jednoj generaciji ostati u lepoj uspomeni. Lično sam ponosan što smo u teškim vremenima održali ovu delatnost, što nismo dozvolili da naš grad ostane bez bioskopa kao što su drugi gradovi u Srbiji ostajali. Podsetiću da je pre naše privatizacije Banat filma, već bio zatvoren jedini gradski biskop Balkan, kao i da je sala u zgradi “Komiteta” bila devastirana i van funkcije kada smo je preuzeli. Uložili smo značajna sredstva da se opreme dve sale i održavali smo taj prostor do sada, objašnjava Vidaković.

Nedovoljno posetilaca na projekcijama filmova u Zrenjaninu odavno su zadavali problem gradskim sineastima, biskopu Cinema i Kulturnom centru. Dešavalo se da neki naslovi danima pune sale, a na nekim projekcijama bude po nekoliko posetilaca. U studiji rađenoj pre dve godine za potrebe gradske strategije kulture, ukazuje se na problem posećenosti kulturnih sadržaja, u koje spadaju i filmske projekcije.

– Najvažniji tip događaja koji Zrenjaninci smatraju da nedostaje jeste muzički festival, na drugom mestu su kvalitetne filmske projekcije. Uopšteno govoreći iz istraživanja se vidi da obrazac odlaženja na kulturni događaj zavisi od interesantne tematike, privlačne cene, veličine i kulturološkog značaja događaja. Rezultati su pokazali da manifestacije koje uključuju više organizatora i institucija sa više različitih i kratkih kulturnih događaja imaju mnogo više posetilaca, nego klasične formem navodi se u studiji.

A kada je reč o filmovima publika danas traži sadržaj koji nema kod kuće – 3D doživljaj, klimu, grejanje, udobnost i svakodnevni repertoar. Pod uslovom da ima ko da plati kartu.


Više od 400.000 gledalaca

Gradu smo ponudili da preuzme bez naknade svu opremu koju posedujemo. Muzeju smo donirali svu opremu muzejske vrednosti, naročito kolekciju plakata za period od 1948. do 2015. godine. kaže Vidaković. Prema evidenciji biskopa Cinema, za 12 godina rada ovog biskopa projekcije je posetilo više od 400.000 gledalaca.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari