rem sednicafoto FoNet Milica Vučković

Na konkurs za petu frekvenciju za televiziju sa nacionalnom pokrivenošću, koji je završen 11. oktobra, javile su se samo četiri televizije – Nova S, Kurir, Kopernikus i BK. To je donekle iznenađujuće, imajući u vidu da su svega par meseci ranije čak 14 televizija konkurisale za nacionalnu pokrivenost, a u toj „trci“ pobedile su televizije Pink, Hepi, B92 i Prva. Tada su, sem dobitnika, konkurisale i TV Tanjug, Kurir TV, Kopernikus, TV K1, TV2, Vesti, BK i Una, Nova S i Pink sa kanalom Vesti.

Jovana Joksimović, glavna i odgovorna urednica TV Tanjuga, kao i voditeljka Jutarnjeg programa na K1 u vlasništvu njenog supruga Željka Joksimovića, nije želela za Danas da odgovori zašto ove televizije nisu ponovo konkurisale za nacionalnu frekvenciju.

Iznenađenje je i da N1 nije ponovo konkurisao, a direktor programa ove televizije Igor Božić smatra da bi sa sadašnjim sastavom Saveta REM-a to bilo iluzorno.

– Imalo je smisla kada je konkurs bio otvoren za četiri frekvencije. Tada je ponuda nacionalnih kanala mogla, da je REM zaista to želeo, da napravi raznovrsnu ponudu za gledaoce u Srbiji. Ovako je izborom istih programa jasno da naš, pretežno informativni program, samo pravi gužvu za petu dozvolu. Izlišno je bilo da sada trošimo energiju i vreme, a i novac. Jasno je da sadašnji sastav REM, posle komentara prethodnih dozvola, N1 ne smatra relevantnim – navodi Božić za Danas.

Podsetimo, predsednica Saveta REM-a Olivera Zekić tvrdila je da su predstavnici N1 i Nove vršili pritisak na REM. Naime, ona je početkom avgusta ove godine za Danas izjavila da pritiska vlasti na REM nije bilo – sem, kako je rekla, sa televizija N1 i Nova S. Pritom ne obrazlažući svoje navode, niti dostavljajući dokaze za svoje tvrdnje.

Božić je tada odgovorio da su optužbe Olivere Zekić samo izgovor za odluku koju su u REM-u unapred doneli, a to je dodela nacionalnih frekvencija navedenim televizijama. One su i ranije imale nacionalnu pokrivenost, iako prednjače po broju prijava i prekršaja, a ne zadovoljavaju minimum standarda što se tiče kvaliteta programa. Predstavljajući svoje elaborate, vlasnici, odnosno glavni urednici ovih televizija u julu ove godine naveli su, između ostalog, da su svesni grešaka koje su njihove televizije pravile, ali da će se to popraviti „na časnu reč“.

Članovi Saveta REM-a su im poverovali, ali i obični gledaoci, a ne samo stručna javnost, svesni su da su navedene televizije, posebno Pink i Hepi, nastavile u starom maniru i da nikakvih programskim izmena nije bilo.

Cenzolovka je podsetila da televizije kojima je REM nedavno produžio dozvole za nacionalno emitovanje, Pink, Hepi, Prva i B92, tokom maja su 1.430 puta prekršile zakon, gotovo 50 puta dnevno.

Kako se navodi na sajtu REM-a, protiv televizije B92 pokrenut je postupak zbog toga što je u programu napravila 335 prekršaja, a protiv Prve zbog 412 prekršaja.

Nacionalna televizija Hepi je istovremeno napravila 143 prekršaja, dok je Pink ubedljivo na prvom mestu po tome koliko ga (ne) obavezuje Zakon o oglašavanju – prekršio ga je 540 puta za mesec dana, 18 puta dnevno.

Upitana da prokomentariše navode sa N1, odnosno odgovor zbog čega nisu ponovo konkurisali za nacionalnu frekvenciju, Olivera Zekić kaže za Danas da je čudno da takve izjave dolaze sa televizije koja je deo kompanije čija se druga televizija, Nova S, prijavila na konkurs.

– Takođe, ona sarađuje sa televizijama koje su, na konkursu, već dobile te dozvole, pa je neke svoje programe prodala Pinku. Izgleda da im ne smeta da uzmu pare od onih zbog kojih REM ispada nerelevantan. Nisam primetila da se N1 zbog toga bunio – kaže Zekić.

Kada je reč o petoj nacionalnoj frekvenciji, u toku je eventualna dopuna dokumentacije koju rade stručne službe unutar REM-a.

Potom će uslediti proces javnog slušanja kandidata koji su konkurisali za te frekvencije i može se očekivati da ceo proces bude završen do decembra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.