Škole odlučuju o načinu podele đačkih knjižica 1

Ocene moraju biti zaključene i uspeh se mora saopštiti, kao što se i navodi u uputstvu koje je prosleđeno školama, a od direktora zavisi na koji način će biti podeljene đačke knjižice, kažu za Danas u Ministarstvu prosvete, povodom nedoumica u mnogim školama koje je izazvao njihov dopis.

Zbog toga je najpre reagovao Forum beogradskih gimnazija, koji je zatražio objašnjenje Ministarstva zašto je obavezna dodela knjižica u situaciji kada se broj inficiranih virusom korona svakodnevno broji hiljadama, a iz Unije sindikata škola Beograda su poručili da je podela đačkih knjižica u ovom trenutku suvišna, epidemiološki rizična i nadasve nepotrebna aktivnost.

„Insistiranjem se pokazuje rigidnost, nepoznavanje mogućnosti koje nosi es dnevnik ili nedobronamernost direktora škola“, navode iz tog sindikata.

Objašnjavajući šta je sporno u obaveštenju Ministarstva, predsednik Foruma beogradskih gimnazija Aleksandar Markov citira pasus u kome piše su škole dužne da „najkasnije do kraja naredne nedelje realizuju sve propisane aktivnosti u vezi sa predlaganjem i zaključivanjem ocena i da se učenicima, odnosno roditeljima podele đačke knjižice, odnosno da im se saopšti uspeh na kraju prvog polugodišta“.

– Zabunu je izazvala reč odnosno, koju jedni tumače da znači i, a drugi ili. Takođe je različito shvaćena rečenica da su epidemiološke mere obavezne prilikom podele knjižica, pri čemu škola ima autonomiju da organizuje podelu prema rasporedu kojim se obezbeđuje najviši stepen zaštite zaposlenih, učenika i roditelja od širenja epidemije“. Neki direktori su iz ovog shvatili da je obavezno da se knjižice „uživo“ podele u školi, što podrazumeva i da ih prethodno učenici donesu razrednim starešinama – kaže Markov.

On potvrđuje da je iz Ministarstva prosvete dobio pojašnjenje da škole koje koriste elektronski dnevnik mogu da obaveste roditelje o uspehu učenika preko mejla ili na drugi način, a da obrazovne ustanove koje nemaju tih mogućnosti moraju da „fizički“ podele knjižice učenicima, pošto od dana dobijanja knjižice počinje da teče rok za podnošenje prigovora roditelja na zaključne ocene.

Zakonom je, naime, predviđeno da se „prigovor na zaključnu ocenu iz obaveznog predmeta, izbornog programa i aktivnosti i iz vladanja na kraju prvog i drugog polugodišta podnosi  direktoru škole u roku od tri dana od dana dobijanja đačke knjižice, odnosno svedočanstva, osim za učenike završnih razreda u roku od 24 sata“.

Nastavnici negoduju i što su neki direktori, uprkos jasnoj instrukciji Ministarstva, odlučili da se sednice nastavničkog veća i roditeljski sastanci održavaju u školi.

Zbog toga je Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije juče zatražila od ministra prosvete Branka Ružića da „urazumi neodgovorne direktore škola“ koji nisu razumeli deo iz pomenutog uputstvo da se nastavnička veća i roditeljski sastanci povodom završetka prvog polugodišta mogu organizovati „na daljinu“.

Unija traži da se u ovom trenutku svi roditeljski sastanci odlože ili da se održe onlajn.

Ko piše dopise?

Nije ovo prvi put da dopis Ministarstva prosvete izaziva nedoumice u školama. Sindikati smatraju da je problem što dopise ne pišu pravnici već službenici Ministarstva kojima poznavanje propisa nije jača strana. Zbog toga se gotovo redovno dešava da posle obaveštenja iz Ministarstva stigne naknadno tumačenje ili pojašnjenje, pa čak i da autori dopisa pogrešno tumače zakone i pravilnike, a da se nakon toga „vade“ da zaposleni u školama nisu dobro razumeli. Poslednji primer je vezan upravo za zaključivanje ocena. U odgovoru Danasu i još nekim medijima Ministarstvo je prošle nedelje tvrdilo da se ocene na kraju prvog polugodišta ne moraju izvesti, ali takvo tumačenje školama nije poslalo. Niti su nam obrazložili na osnovu čega su došli do tog zaključka kad u zakonu i Pravilniku o ocenjivanju piše suprotno. Juče su, međutim, u odgovoru na naše pitanje o podeli đačkih knjižica naveli da „ocene moraju biti zaključene“.

Savet za strateška pitanja

Beograd – U Vladi Srbije juče je konstituisan Savet za strateška pitanja i reforme u oblasti obrazovanja, vaspitanja i nauke, kojim će predsedavati premijerka Ana Brnabić. Potpredsednici Saveta su resorni ministar Branko Ružić i Mladen Šarčević, specijalni savetnik predsednika Republike i premijerke za reformu obrazovanja i nauke, saopštila je Vlada. Prioritetni zadaci tog tela su priprema Strategije razvoja obrazovanja, vaspitanja i nauke do 2030. godine, razvoj infrastrukturnih objekata, odnosno izgradnja novih i rekonstrukcija postojećih vrtića, izgradnja stanova za mlade naučnike u Nišu, izgradnja umetničkih fakulteta, uvođenje visokoškolskog  dualnog obrazovanja.

Ružić je obavestio premijerku Brnabić da se „intenzivno radi na razvoju projekta državne mature“, a da bi Strategija razvoja obrazovanja trebalo da bude pred Vladom već početkom iduće godine. D. D.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.