I posle izbora gore autobusi gradskog prevoza: Pravi li opozicija i dalje diverzije? 1foto (BETAPHOTO/MILAN OBRADOVIĆ/DS)

Tokom prethodnog dana građani Beograda, ali i korisnici drušvenih mreža, mogli su da vide čak dva slučaja kako gore autobusi gradskog prevoza – jedan na Voždovcu, a drugi kod Pančevačkog mosta. Izbori su prošli, a postavlja se pitanje da li je opozicija, kako je Aleksandar Šapić tvrdio u kampanji, nastavila da vrši „diverzije“, pa zbog toga, gotovo svakodnevno, svedočimo nemilim scenama na ulicama glavnog grada.

Početkom decembra je, tada predsednik Privremenog organa Beograda, Aleksandar Šapić naveo da postoje indicije da su dva autobusa koja su se u tom periodu zapalila tokom vožnje, kao i jedan koji se na ulici rastavio – „prepolovio“, u stvari „diverzije“ da bi se pred izbore pokazalo „da se u gradu sve raspada“.

Šapić je tom prilikom rekao da treba sačekati da se završi istraga, ali da je „prevelika koincidencija“ da se to desi za dve nedelje.

„Ova kampanja je pokazala mnogo prljavšine“, rekao je on u decembru pred izbore i dodao da su i dojave o bombama u školama „ponovo krenule kad su raspisani izbori“.

Ipak, poslednjih nekoliko dana pokazali su da izbori, po svoj prilici, nisu imali nikakve veze sa sve učestalijim incidentima u okviru GSP-a, te autobusima koji i na minusu uspevaju da se zapale.

Direktor Centra za lokalnu samoupravu i nekadašnji gradski odbornik Nikola Jovanović za Danas kaže da takva izjava ipak nema utemeljenja u stvarnosti.

– Izjave o diverzijama opozicije u vezi sa gradskim prevozom su nebuloza i pokazuju da gradonačelnik ne razume suštinu problema u javnom prevozu, ili da ne želi da je razume – ističe Jovanović.

On objašnjava i koji su razlozi za sve češće nezgode za autobusima gradskog prevoza.

– Autobusi u javnom prevozu se kvare ili gore iz četiri razloga: kupuju se loša vozila, loše je odražavanje, uprava u GSP-u je katastrofalna, i slab je nadzor nad privatnim prevoznicima – objašnjava Jovanović.

I posle izbora gore autobusi gradskog prevoza: Pravi li opozicija i dalje diverzije? 2
Foto: Vesna Lalić

Šapić je u decembru izjavio i da nam fali „još pet odsto da izjednačimo novčani prihod koji je bio prošle godine“, iako je karta je duplo jeftinija, te da to znači da „duplo veći broj Beograđana danas plaća kartu nego pre samo šest meseci“.

Ipak, Jovanović se ne slaže sa ovom tvrdnjom.

– Na sve to treba dodati i slabiji priliv od naplate karata, što situaciju čini još težom – zaključuje Jovanović.

Sličan stav sa Jovanovićem deli i potpredsednica beogradskog odbora Stranke slobode i pravde Ana Gođevac.

Ona je u pisanoj izjavi navela da su učestale nesreće sa autobusima GSP posledica nestručne i bahate vlasti, a ne diverzija pred izbor kako je pre nekoliko nedelja rekao Šapić.

Ona je ukazala da je samo sreća sprečila tragediju kada se autobus zakucao u dvorište kuće u Ritopeku u Grockoj, kao i u sredu uveče kada se zapalio autobus u Vitanovačkoj ulici na Voždovcu.

I posle izbora gore autobusi gradskog prevoza: Pravi li opozicija i dalje diverzije? 3
Foto: Privatna arhiva

„Pre samo nekoliko nedelja Šapić je tvrdio da su učestale nesreće sa autobusima GSP zapravo diverzije pred izbore. Danas je svima jasno da je sve što se dešava u saobraćaju u našem gradu posledica rada nestručne, bahate i korumpirane naprednjačke vlasti koja se igra sa bezbednošću i životima ljudi“, navela je Gođevac.

Prema njenim rečima, da su sredstva iz budžeta zaista korišćena za gradski saobraćaj vozila bi bila bolja, građani bezbedni, a zaposleni u GSP zadovoljni platom i dobrom sredstvima za rad.

„Ništa se u saobraćaju neće promeniti dok ne smenimo režim koji se bavi isključivo opstankom na vlasti i izbornom krađom“, rekla je Gođevac i poručila da Beograd neće da ga vode oni koji ne mogu da garantuju ni uredan, bezbedan i efikasan gradski prevoz.

Šapić je u svom obraćanju u decembru pred izbore najavio i velike promene u GSP-u, rekao da su na stajalištima proradile prve informativne table na kojima piše kad nailazi koji autobus, a da je plan da za dve godine svaka stanica ima takvu tablu i nadstrešnicu, kao u centru grada.

Najavio je i nove autobuse i tramvaje dok ne proradi beogradski metro, od kojeg Šapić očekuje da će smanjiti saobraćajnu gužvu.

zapaljen autobus gsp foto Miroslav Dragojevic
foto Miroslav Dragojevic

O promenama u GSP-u rano je govoriti. Ipak, table koje su postavljene neposredno pre izbora, već posle održavanja istih, bilo je moguće videti kako ne rade, što korisnici društvenih mreža neretko i prijavljuju.

Što se tiče „podmlađivanja“ voznog parka GSP-a, 31. decembra su svoje poslednje krugove provozali japanski autobusi MAN SG-313 koji su u upotrebi bili bar dve decenije, a nije zvanično saopšteno ko će ih zameniti.

Što se tiče metroa, ostaje da se vidi da li ima istine u Šapićevim rečima da ideja o njemu više „nije fantazmagorija“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari