Foto: FreeImages / Ned Horton

Ipak, to nužno ne znači i da se na jesen neumereno gojimo, pogotovo ako vodimo računa šta jedemo. Postoje ukusne namirnice koje možemo da jedemo u izobilju, a pritom se broj naših kilograma neće povećati.

Jedna od takvih stvari su i pečurke, koje treba kupovati na proverenim mestima i od ljudi u koje imamo poverenja. Ima ih više vrsta, ali sve su izuzetno bogate gvožđem, kao i selenom, mineralom koji je slabo zastupljen u našem organizmu, a potreban je za zdrav i dug život. Pečurke pomažu u borbi protiv oksidacije, virusa i bakterija, a štite srce i nervni sistem, jetru i bubrege, dok uspešno snižavaju krvni pritisak i šećer.

Bundeva je veoma važno povrće jer sadrži beta-karoten. Može se koristiti i u slanim i u slatkim jelima, a od nje se pravi čuvena pita koja može biti dobra zamena za „teške“ torte i kolače u zimske dane.

Jesenja trpeza se ne može zamisliti bez kupusa koji sadrži vitamin C i sumpor pa samim tim povećava otpornost prema raku, a i snižava holesterol.

Orašasti plodovi čuvaju zdravlje i pomažu pri mršavljenju

Orašasti plodovi su „na dobrom glasu“ jer obiluju dobrim masnoćama i dragocenim antioksidantima. Zato bismo kikiriki, orahe, bademe i lešnike morali da jedemo nekoliko puta nedeljno, jer sem očuvanja zdravlja namirnice te vrste će nam pomoći i u skidanju kilograma.

Sadrže veliki broj vlakana i nakon njihove konzumacije se osećate sito, a postoje mnoga jela i salate koja uključuju orašaste plodove pa bi i njih trebalo konzumirati što češće možemo. Dobri su i u kombinaciji sa ribom i sa mnogim barenim povrćem. Čuvaju srce, sjajan su protivnik dobijanja šećerne bolesti, a i snižavaju holesterol.

Kraj godine idealan za konzumaciju suvog voća

Suvo voće sadrži mnogo hranljivih sastojaka koji su potrebni ljudskom organizmu. Zato ga je potrebno jesti što češće i što više pogotovo u zimskim mesecima kada nema mnogo voća na pijacama i u marketima. Pre svega treba jesti suve šljive i suve smokve, a u hladnim danima korisne su i urme i brusnice. Sve to voće je prepuno belančevinama, vitaminima, mineralima i vlaknima i često se preporučuje da se jede u jutarnjim satima kada je čoveku najviše potrebna energija.