šetnja hodanjeFoto: EPA-EFE/DANIEL POCKETT

Brzina kojom hodate mogla bi da bude jednako važna, ako ne i važnija od broja koraka koje napravite svakog dana, pokazali su rezultati najnovijeg istraživanja.

Istraživači sa Univerziteta u Sidneju i Univerziteta Južne Danske utvrdili su da 10.000 koraka dnevno predstavlja „optimalnu tačku“ koja pomaže smanjenju rizika od bolesti i smrti.

Međutim, ističu da brži tempo, kao što je žustro hodanje, dodnosi još veću korist.

Kako prenosi Gardijan, podaci su prikupljeni u okviru najvećeg ikad istraživanja u vezi uticaja na zdravlje.

Istraživači su pratili 78.000 odraslih u Velikoj Britaniji između 2013. i 2015. godine uz pomoć prenosivih trakera i zatim uporedili njihovo zdravstveno stanje sedam godina kasnije.

Rezultati su objavljeni u naučnim časopisima JAMA interna medicina i JAMA neurologija.

Doktor Metju Ahmadi, jedan od vodećih autora izveštaja i istraživač na Univerzitetu u Sidneju, kaže da je utvrđeno da šetnjom od 10.000 koraka na dan „može da se smanji rizik od demencije za oko 50 odsto, dok je opasnost od kardiovaskularnih bolesti i raka manja između 30 i 40 odsto“.

Hodanje brzim tempom donosi dodatne benefite za sprečavanje svih bolesti – uključujući demenciju, srčana oboljenja i rak – ali isto tako i prerane smrti.

Istraživanjem je utvrđeno da svakih 2.000, na do 10.000 koraka dnevno, umanjuje rizik od prerane smrti za osam do 11 odsto.

Ideja o prelaženju 10.000 koraka dnevno kako bi se poboljšalo zdravlje originalno je potekla iz marketinške strategije jedne japanske kompanije, sudeći po istraživanju objavljenom 2019.

Međutim, profesor Toni Blažević, stručnjak za biomehaniku na australijskom Univerzitetu Edit Kovan, kaže da su ove tvrdnje „pune smisla“, naročito kada je u pitanju kardiovaskularno zdravlje.

„Što više krvi teče kroz vaše arterije, to više se pokreće proces njihovog samoobnavljanja“, rekao je on, ističući da brže hodanje povećava brzinu otkucaja srca mnogo više nego spora šetnja.

„Teoretski, ako možete da povećate broj otkucaja svog srca i time naterate krv da teče brže, možete bolje da obnovite svoje arterije. Dodatni protok krvi je dobar za sve delove tela“, kaže Blažević.

Kada je reč o povezanosti između hodanja i smanjenog rizika od raka, Blažević kaže da postoji teorija da je rak snažno povezan sa upalama u našim telima.

„A znamo da je vežba jedan od najboljih načina da se minimizira upala“, zaključuje on.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.