Šta bi trebalo da jedete za večeru, po preporukama dijetetičara 1Foto: Pixabay / lbokel

Da ne biste lutali, evo šta bi trebalo da jedete za večeru, po preporukama dijetetičara.

Prva opcija: izbalansiran izbor povrća, proteina, žitarica i zdravih masti

Dijetetičar Natali Rizo preporučuje da u svoju večeru uključite povrće, proteine, žitarice i zdrave masti, što će vam pomoći da ostanete siti i izbegnete grickanje kasno uveče.

Po njenim preporukama, ono što bi trebalo da jedete za večeru treba da bude na jednom tanjiru, i to pola da bude povrće, četvrtina protein, a četvrtina skrob ili skrobno povrće.

Ona je navela i grilovanog lososa sa kinoom i grilovanim povrćem, i činiju povrća sa smeđim pirinčem i tofuom kao glavne primere.

Zdrave masnoće mogu da budu uključene u savet šta bi trebalo da jedete za večeru, i to dok se priprema povrće na ekstra devičanskom maslinovom ulju ili ako se doda avokado.

Druga opcija: Jedite što raznovrsnije, neka bude svega

Iako takozvani „obrok iz jednog lonca” dobro dođe, dijetetičar Ketrin Rejner ohrabruje ljude da uključe više od jedne vrste hrane za večeru.

Ako nju pitate šta bi trebalo da jedete za večeru, dobićete odgovor da slobodno možete jesti makarone za sirom, i to kao dodatak uz, na primer, piletinu ili lososa sa brokolijem. Savetuje i da naseckate jabuke, popijete mleko i uživate.

Ona kaže i da, ukoliko želite da pojedete burger ili tortu ili šta god vam se jede, to slobodno i uradite.

Tako, ukoliko sa menija restorana poručite najzdravije jelo, pa dođete kući i žudite za još hrane, onda je trebalo odmah da poručite šta ste hteli.

Ono što bi trebalo da jedete za večeru, po njoj, treba da bude ono u čemu ćete uživati i što će vam prijati.

Treća opcija: vegeterijanski obrok sa proteinima i složenim ugljenim hidratima

Meredit Prajs, dijetetičar vegeterijanac, uglavnom za večeru jede veliku salatu (miks zelenila, paradajz i krastavce sa laganim dresingom u maslinovom ulju i balzamiko sirćetu), dva do tri komada pečenog tofua, a sa strane pomfrit od pečenog slatkog krompira, uz veliku čašu vode.

Po preporukama ovog dijetetičara, napravite izbalansiran obrok kada birate šta bi trebalo da jedete za večeru, i to će smanjiti želju za drugom hranom jer ćete već uneti sve što je potrebno: i proteine, i ugljene hidrate, i zdrave masti.

Izvor: https://www.insider.com/healthiest-dinner-choices-2019-2

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.