Kako treba da se hrane osobe sa aritmijom? 1Foto: Freepik/rawpixel.com

Aritmije predstavljaju nepravilnosti u radu srca, tj. odstupanje od normalnog srčanog ritma – kada srce radi presporo ili prebrzo. Normalan rad srca predstavlja 60 do 100 otkucaja u minuti, ako je broj otkucaja ispod 60 radi se usporenom radu, a ako je preko 100 o ubrzanom radu srca.

Planiranje ishrane kod osoba sa aritmijama se odnosi na to da prvo treba odrediti uzrok i težinu oboljenja, zatim opšte stanje uhranjenosti kao i prisustvo drugih bolesti.

Ishrana osoba sa aritmijom u toku dana treba da sadrži više manjih obroka – tri glavna obroka i dve užine.

Dnevni unos kalorija će zavisiti od uhranjenosti, ali optimalno je 1.500 do 2.000 kcal dnevno kroz adekvatan unos ugljeni hidrata, masti i proteina.

Masti su zaslužne za povećanje holesterola u krvi ali to ne znači da ćemo ih isključiti iz ishrane već ćemo birati masti koje neće povećavati LDL holesterol odnosno hladno ceđeno maslinovo ulje, namirnice bogate omega 3 masnim kiselinama, orašasti plodovi bogati omega 6 masnim kiselinama ,susamovo ulje bogato vitaminom E koje snižava krvni pritisak.

Ugljene hidrate koji nam obezbeđuju energiju ćemo unositi kroz polisaharide što bi značilo da izbegavamo slatkiše i testa od belog brašna i zameniti ih proizvodima od punog zrna žitarice i voćem i povrćem.

Od mlečnih proizvoda biraćemo one sa nižim procentom masti i izbegavaćemo stare sireve.

Takođe ćemo minimalizovari unos soli.

Povećati unos vode i nezaslađenih biljnih čajeva jer adekvatan unos tečnosti snižava krvni pritisak, poboljsava varenje i iskoristljivost hranljivih materija, ali i smanjiti unos kafe na jednu šoljicu dnevno ili je zameniti zelenim čajem koji sadrži antioksidanse.

Povrće treba da se nađe svakodnevno u tanjiru i od rarznovrsnosti boja i vrsta zavisi i unos vitamina i antioksidanasa koji su su zasluzni za zdravo srce i njegov pravilan rad.

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.