Od ivice budućnosti do posthumanizma 1Foto: Beoinfo

Pred publikom četrnaest predstava, među kojima su spektakl „Neprijatelj naroda“ Tomasa Ostermajera, „Farm Fatale“ Filipa Kena, „Tragovi“ Vima Vandekejbusa, „Fleš“ Franka Vigrua, „Kaspar“ Miloša Lolića.

Pod istim simboličnim sloganom „Na ivici budućnosti“, pod kojim je Bitef regularno trebalo da se održi prošle godine, ali je zbog pandemije realizovan samo trodnevni prolog, pred publikom je ove godine dvostruko izdanje našeg najznačajnijeg internacionalnog teatarskog festivala koji uživa veliki respekt u regionu, Evropi, a i u svetu.

Od 13. do 15. septembra videćemo 14 predstava iz Nemačke, Francuske, Belgije, Meksika, Irana, Hrvatske, Slovenije…, najavili su na jučerašnjoj konferenciji za novinare direktor Bitef teatra Miloš Latinović, gradski sekretar za kulturu Ivan Karl, umetnički direktor i selektor Bitefa Ivan Medenica, direktor Gete instituta u Beogradu Frank Bauman, i ataše za kulturu Francuskog instituta u Srbiji Katrin Fodri.

Prema rečima Ivana Medenice, teme iz kojih je proistekao slogan festivala kreću se od najurgentnijeg globalnog problema današnjice, klimatskih promena, uništenja ekosistema, i posledičnog, realnog rizika od kataklizme svetskih razmera, do projekcije „sveta posle“, sveta koji u savremenoj teoriji neki mislioci nazivaju posthumanizmom i transhumanizmom. Dodatno opravdanje za ovaj problemski fokus, kako je istakao, je to što je ova prva grupa problema i naša lokalna.

– Pre svečanog otvaranja, ove godine biće čak dva dana prologa, sa dve takve premijerne predstave, obe u produkciji ili koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta, „Cement Beograd“, u režiji Sebastijana Horvata i „Living room“, po konceptu Ersana Montaga. Tematska celina posvećena ekološkim izazovima počinje predstavom „Tragovi“ kompanije „Ultima“ iz Brisela, koja će biti izvedena na svečanom otvaranju Bitefa, čiji je autor slavni flamanski i svetski koreograf Vim Vandekejbus. Tu su i „Klimatski plesovi“ čileansko-meksičke koreografkinje Amande Pinje, a posebno nam je drago što ćemo prikazati i rad jednog od vodećih francuskih i svetskih reditelja koji nikada do sada nije bio na Bitefu, Filipa Kena, koji dolazi sa projektom „Farm Fatale“ – najavio je Medenica.

Uzbudljivost na ovogodišnjem festivalu, možda i najveću, doživećemo sa predstavom „Neprijatelj naroda“, koju je svetski slavni reditelj Tomas Ostermajer postavio po klasičnom komadu Henrika Ibzena, ali kao svojevrsni spektakl u produkciji berlinskog Šaubine teatra. Miljenik naše publike provociraće nas scenom u kojoj gledaoci, u funkcionalnom kontekstu političkog mitinga, mogu da pokrenu i lokalna, savremena pitanja i srodne društvene teme.

– Prelaz ka drugoj celini festivala koja će biti u znaku posthumanizma ostvaruje predstava „Kaspar“, u režiji Miloša Lolića, produkcija Jugoslovenskog dramskog pozorišta, a tu su i belgijsko ostvarenje „Opčinio sam te mladog“ iranskog koreografa Eshana Hemata, i projekat „Future Fortune“ Dragane Bulut, realizovan na sceni HAU -a u Berlinu. Dve nove forme koje su se razvile tokom pandemije predstaviće nam „Višnjik u višnjiku“ Bobe Jelčića, produkcija de facto iz Zagreba, i „Konferencija odsutnih“, u režiji Helgarda Hauaga, Štefana Kegija i Danijela Vencela, sa kojom nam ove godine stiže čuveni „Rimini protokol“ iz Berlina.

Svojevrsni vrhunac i umetničke i tematske linije 54/55. Bitefa, sublimacija obe njegove koncepcijske ravni jesu francuska predstava „Fleš“ reditelja Franka Vigrua, i instalacija „Kao da kraj nije sasvim blizu“ reditelja Nikole Zavišića, u produkciji Bitef teatra – najavio je Ivan Medenica.

Konferencija „Sedimo na grani“

U okviru pratećeg programa, Medenica je najavio trodnevnu međunarodnu konferenciju pod nazivom „Sedimo na grani: solidarnost ili sunovrat“. Tema konferencije su klimatske promene i globalno narušavanje ekološke ravnoteže, njihove socijalne, zdravstvene i ekonomske posledice, na kojoj će učestvovati tridesetak gostiju iz celog sveta, a imaće raznovrsne sesije i različite formate. Time Bitef, kako je istakao Medenica, ostvaruje svoju misiju da nije samo platforma za prepoznavanje i promociju savremenih izvođačkih praksi već i mesto kritičkog, ali i provokativnog ispotivanja sveta u kome živimo.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.