Ako vas "smara" da vežbate, ovih sedam saveta može pomoći da ostanete motivisani za trening 1Foto: Pixabay/Pexels

Da li ste ikada počeli da vežbate, a zatim prestali? Ako ste odgovorili potvrdno, niste sami. Mnogi ljudi započinju fitnes programe, ali mogu prestati kada im dosadi, ne uživaju ili rezultati dolaze presporo. Evo sedam saveta koji će vam pomoći da ostanete motivisani.

Postavite ciljeve

Počnite sa jednostavnim ciljevima, a zatim napredujte ka dugoročnijim ciljevima. Ne zaboravite da svoje ciljeve učinite realističnim i ostvarivim. Lako je biti frustriran i odustati ako su vam ciljevi previše ambiciozni.

Na primer, ako niste vežbali neko vreme, kratkoročni cilj bi mogao biti da hodate 10 minuta dnevno pet dana u nedelji. Čak i kratke količine vežbanja mogu imati koristi. Srednji cilj bi mogao biti hodanje 30 minuta pet dana u nedelji. Dugoročni cilj bi mogao biti da završite šetnju od 5 kilometara.

Za većinu zdravih odraslih osoba, Ministarstvo zdravlja i socijalnih usluga preporučuje najmanje 150 minuta umerene aerobne aktivnosti ili 75 minuta snažne aerobne aktivnosti nedeljno, ili kombinaciju umerene i snažne aktivnosti. Veće količine vežbanja će pružiti još veću korist. Nastojte da uključite vežbe treninga snage svih glavnih mišićnih grupa u svoju fitnes rutinu najmanje dva puta nedeljno.

Neka bude zabavno

Pronađite sport ili aktivnosti u kojima uživate, a zatim promenite rutinu da biste bili zanimljivi. Ako ne uživate u vežbama, pokušajte nešto drugačije. Pridružite se odbojkaškoj ili softbol ligi. Idite na časove balskog plesa.

Posetite zdravstveni klub ili centar za borilačke veštine. Ako volite da vežbate kod kuće, potražite na mreži video zapise o mnogim vrstama časova vežbanja, kao što su joga, intervalni trening visokog intenziteta ili kik boks. Ili prošetajte ili trčite u lokalnom parku. Otkrijte svoj skriveni atletski talenat ili interesovanja.

Zapamtite, vežbanje ne mora da bude dosadno i veća je verovatnoća da ćete se pridržavati fitnes programa ako se zabavljate.

 Neka fizička aktivnost bude deo vaše svakodnevne rutine

Ako je teško naći vremena za vežbanje, nemojte se vraćati na izgovore. Zakažite vežbe kao i bilo koju drugu važnu aktivnost.

Takođe možete da se bavite fizičkom aktivnošću tokom dana. Idite stepenicama umesto liftom ili parkirajte dalje od prodavnice. Hodajte gore-dole po strani dok gledate kako se deca bave sportom. Prošetajte tokom pauze na poslu.

Ako radite od kuće, protežite se, šetajte ili se penjite stepenicama u pauzama. Ili radite čučnjeve, iskorake ili trbušnjake. Šetajte svog psa ako ga imate. Pedalirajte stacionarni bicikl, hodajte ili trčite na traci za trčanje, ili radite vežbe snage tokom pauze za ručak ili dok gledate TV noću.

Istraživanja su otkrila da dugo sedenje može negativno uticati na vaše zdravlje, čak i ako inače imate preporučenu količinu nedeljne aktivnosti. Ako sedite nekoliko sati dnevno na poslu, nastojte da pravite redovne pauze tokom dana da biste se kretali, kao što je šetnja da biste popili vodu ili stajanje tokom telefonskih razgovora ili video sastanaka.

Stavite sve na papir

Da li se nadate da ćete izgubiti težinu? Povećati svoju energiju? Spavate bolje? Upravljati hroničnim stanjem? Zapišite svoje ciljeve. Uviđanje prednosti redovnog vežbanja i zapisivanje svojih ciljeva na papir može vam pomoći da ostanete motivisani.

Takođe možete otkriti da vam pomaže da vodite dnevnik vežbanja. Zabeležite šta ste radili tokom svake vežbe, koliko dugo ste vežbali i kako ste se posle toga osećali. Evidentiranje vaših napora i praćenje vašeg napretka može vam pomoći da radite ka svojim ciljevima i podsetite vas da napredujete.

Udružite snage sa prijateljima, komšijama ili kolegama

Nisi sam u ovome. Pozovite prijatelje ili saradnike da vam se pridruže kada vežbate ili idete u šetnju. Vežbajte sa svojim partnerom ili drugim voljenim osobama. Igrajte fudbal sa svojom decom. Organizujte grupu komšija da pohađaju časove fitnesa u lokalnom zdravstvenom klubu ili da vežbaju zajedno virtuelno na video snimku.

Nagradite sebe

Posle svake vežbe, odvojite nekoliko minuta da uživate u dobrim osećanjima koja vam vežba pruža. Ova vrsta interne nagrade može vam pomoći da se dugoročno posvetite redovnom vežbanju.

Spoljašnje nagrade takođe mogu pomoći. Kada postignete cilj dužeg dometa, počastite se novim parom cipela za hodanje ili novim melodijama u kojima ćete uživati dok vežbate.

Budite fleksibilni

Ako ste previše zauzeti da biste vežbali ili jednostavno niste za to, uzmite dan ili dva odmora. Budite opušteni ako vam je potrebna pauza. Važno je da se što pre vratite na pravi put.

Sada kada ste povratili svoj entuzijazam, pokrenite se! Postavite svoje ciljeve, učinite to zabavnim i s vremena na vreme tapšajte sebe po leđima. Zapamtite, fizička aktivnost je doživotna. Pregledajte ove savete kad god osetite da vam motivacija opada.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.