Foto: Pixabay / Pexels

Želite li dan započeti ukusno i zdravo i telu pružiti energiju, izbegavajte ove tri vrste doručka.

Voćni sokovi i jogurti

Iako na njima piše kako su sto posto prirodni, kupovni voćni sokovi prepuni su šećera i aditiva. Ovakav napitak pre bilo kakvod jela trenutno će vam dati energije, ali vam je i vrlo brzo oduzeti. Isto tako, kupovni sokovi nemaju veliku nutritivnu vrednost.

Radije posegnite za pravim voćem koje sadrži i vlakna potrebna za regulaciju probave pa ga obogatite činijom žitarica. Isto važi i za voćne jogurte tako da radije odaberite nezaslađeni probiotik pojačan kriškom prepečenog hleba i marmelade.

Pekarski proizvodi

Peciva, krofne i ukusni smotuljci od testa koje kupujemo u pekari vrlo su ukusni i zasitni, no isto tako ovi proizvodi često sadrže velike količine aditiva, soli i šećera što i nije dobra kombinacija za početak dana.

Slana peciva zadržavaju vodu u organizmu, a lisnato testo je masno, teško probavljivo i siromašno nutritivnim vrednostima koja su vašem organizmu preko potrebna za normalan rad. Volite li ujutro da pojedete pecivo, odaberite ono od celih žitarica i začinite ga mlečnim namazom ili maslacem i marmeladom.

„Zidarski“ doručak

Zidarski doručak podrazumeva masnu, tešku i kaloričnu hranu poput pečenih jaja, beli hleb ili masne salame začinjene majonezom ili sličnim namazima. Osim ako ne radite teški fizički posao, ovakav doručak vašem telu zaista nije potreban i ono će ga dugo i teško variti.

Velike količine nezdravih masnoća završiće u obliku masnog tkiva, a vaš organizam neće dobiti sve vitamine, minerale i vlakna koja su mu potrebna. Volite li ujutro pojesti jaje, najbolje bi ga bilo skuvati i kombinovati uz krišku prepečenog hleba i čaj.