Koja hrana povećava rizik od smrtonosnih bolesti a prečesto je konzumiramo? 1Foto: Pixabay/congerdesign

Iako nije tajna da je važno jesti namirnice koje su hranljive i korisne za naše zdravlje, mnogi će pretpostaviti da i lošija ishrana neće ugroziti zdravlje ako samo dovoljno vežbamo.

Međutim, nova istraživanja su pokazala da redovna konzumacija nezdrave hrane može povećati rizik od razvoja fatalnih kardiovaskularnih bolesti uprkos redovnom vežbanju.

Prerađena hrana

U studiji naučnika sa Univerziteta u Sidneju, koja je objavljena u BMJ Sports Medicine, pokazalo se da nekvalitetna ishrana povećava rizik od smrti.

Pored toga, oni koji su jeli lošu ishranu imali su 19 odsto veći rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti i 27 odsto veći rizik od razvoja karcinoma povezanih sa gojaznošću, piše Živim.hr.

Oni su koristili podatke više od 340.000 Britanaca prikupljenih tokom 11 godina i zaključili da nekvalitetna ishrana sadrži više crvenog mesa i prerađene hrane, a nedovoljno voća, povrća ili ribe.

S druge strane, dobra ishrana uključuje najmanje četiri i po šolje voća i povrća dnevno i najmanje dve porcije ribe nedeljno. Preporučeno je da se prerađeno meso ne jede uopšte ili najviše dve porcije nedeljno, a crveno meso samo povremeno.

Nakon analize podataka, istraživači su otkrili da zdrava ishrana i vežbanje smanjuju rizik od fatalnih bolesti za 17 odsto.

– Pozitivne efekte vežbanja vrlo je lako prevazići nezdravom ishranom – rekla je za portal Jedi ovo, a ne ono doc. Dr Dana Ellis Hunnes, klinički dijetetičar na UCLA Fielding School of Public Health.

– Najbolje je vežbati i zdravo se hraniti jer to dopunjuje naš sveukupni zdrav način života – dodaje Hanes i napominje da što se doslednije držimo zdrave ishrane i što doslednije vežbamo, „to smo doslednije zdravi”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.