Četiri trika za brži gubitak težine i topljenje masti 1Foto: Sutterstock

Iako postoje različite dijete i programi brzog mršavljenja, stručnjaci preporučuju postavljanje realnih ciljeva kako bi se postigao dugoročan i održiv uspeh.

Zato je najbolje težiti gubitku do jednog kilograma nedeljno. Za ovo je potrebno sagoreti 500 do 1000 kalorija više nego što unosimo, što se može postići niskokaloričnom ishranom i redovnim vežbanjem. Ali postoji nekoliko drugih promena u ishrani koje mogu ubrzati gubitak težine.

Jedite lisnato povrće svaki dan

Tamnozeleno lisnato povrće je izvor vlakana koja vam pomažu da se osećate sito, ali i obezbeđuje redovno pražnjenje creva. Konzumiranje hrane bogate vlaknima može dovesti do smanjenja ukupnog unosa kalorija i gubitka težine.

Porcija od 100 grama zelene salate sadrži 15 kalorija, koliko i 100 grama kupusa. 100 grama spanaća ima 23 kalorije, a rukola ima 25 kalorija. Po porciji kelja unosite 43 kalorije, a po porciji kelja 49 kalorija, preporučuje IndexHR.

Za užinu kombinujte ugljene hidrate i proteine

U nastojanju da suzbijete bolove gladi uz izgradnju mišića i gubitak masti, preporučljivo je kombinovati ugljene hidrate i proteine.

Proteini se sporije vare, pa ćete posle obroka biti siti. Drugi razlog da jedete više proteina je taj što je to gradivni blok za rast mišića, a mišići su metabolički aktivniji od masti, što omogućava telu da sagoreva više kalorija čak i kada se odmara.

Pijte vodu pre jela

Popiti čašu vode pre svakog obroka dobra je navika za sagorevanje masti iz nekoliko razloga. Pre svega, voda je neophodna za optimalno funkcionisanje organa. Drugo, ako ste hidrirani, unećete manje kalorija jer mnogi mešaju glad sa žeđu.

Sledeći put kada budete gladni, pokušajte da popijete veliku čašu vode, a zatim sačekajte 30 minuta. Ako ste i dalje gladni, odlučite se za zdravu užinu.

Ne jedite meso jedan dan u nedelji

Svi su čuli za ponedeljak bez mesa i da njegovo praktikovanje može doprineti gubitku težine. Ali to ne znači da možete bilo šta da jedete u danima kada ne jedete meso. Važno je konzumirati visokokvalitetne proteine biljnog porekla.

„Jedno istraživanje gojaznih pojedinaca otkrilo je da je većina muškaraca i žena izgubila na težini kada su prešli na biljne proteine umesto na crveno meso i životinjske proteine“, rekla je nutricionistkinja Mišel Braud za Ekspres.

Orašasti plodovi, pasulj i mahunarke, tofu, seitan, određene žitarice i soja su odlični biljni proteini.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.