Kako sočivo utiče na naš organizam? 1Foto: Shutterstock/SMarina

Postoje namirnice koje uglavnom zaboravljamo i ne znamo koliko mogu da doprinesu zdravlju organizma.

Jedna takva namirnica je sočivo.

Smatra se jednim od najstarijih hranljivih sastojaka na svetu, a Egipćani su sočivo nekada smatrali kraljevskom namirnicom.

Slično je kao pasulj, dolazi u raznim bojama, ali za razliku od pasulja, sočivo se nikada ne jede sveže već se prvo suši.

Sočivo je lako svarljiva namirnica, bogata je gvožđem, magnezijumom i cinkom i sadrži dosta vitamina iz grupe B i vitamin A, odlična je hrana za dijabetičare, jer zbog bogastva dijetnih vlakana sprečava brzu resorpciju šećera iz hrane.

Koristi se kao zamena za pasulj, boraniju i grašak u supama, čorbama, kao pire, u sarmama i đuvečima.

Crveno sočivo ima blag ukus, smeđe sočivo postaje mekše nakon kuvanja, zeleno sočivo ima ukus sličan orasima, dok crno sočivo nakon kuvanja poprima ukus kavijara.

Jedan tanjir kuvanog sočiva obezbeđuje trećinu dnevnih potreba za unosom gvožđa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.