Kako smanjiti osećaj gladi? 1Foto: Pixabay/Mohamed_hassan

Da li ste znali da je glad i psihološka i fiziološka potreba?

Nelagodan osećaj u stomaku, fizička slabost i iscrpljenost praćena željom za unosom hrane predstavlja fiziološku potrebu našeg tela.

Želja za konkretnom namirnicom ili konkretnim jelom predstavlja psihičku potrebu našeg uma koja u vrlo brzom vremenskom intervalu prelazu u fiziološku jer sada i stomak pored uma oseća ,,glad,,

Osećaj gladi možete smanjiti na više načina:

unosom kalorija – ni jedan obrok ne sme biti u prevelikom kalorijskom deficitu, kolika god da je želja za gubitkom kilograma velika u suprotnom bićete konstantno gladni

unosite dovoljno proteina tokom dana kako bi telo imalo čime ,,da radi,,

planirajte obroke – plan ishrane ravnomerno raspoređuje obroke i unos kalorija i proteina tokom dana kako bi imali dovoljno energije za svakodnevne obaveze bez gladi i napetosti

kada prepoznate da je glad prisutna samo iz razloga jer mislite na hranu, pokušajte da sebi skrenete pažnju sa tih misli – prošetajte po kući, kancelariji, popijte malo vode, pročitajte novine..

Plan ishrane kreira se na mesečnom nivou i podrazumeva recepte za sve obroke u danu, za sve dane u nedelji.

Takođe prilikom izrade plana ishrane, po nedeljama dobijate spisak namirnica za kupovinu sa konkretnim količinama kako ne biste kupovali višak hrane i bacali.

Kreiranju plana ishrane prethode konsultacije i laboratorijska analiza krvi kako bi bili sigurni da telu pružamo sve što mu je potrebno dok ostvarujemo cilj plana ishrane – gubitak težine, dobijanje na težini, post operativna ishrana, ishrana za trudnice i dojilje…

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.