Metro-logija

Karlo Polak

Karlo Polak je diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metroe i šinske sisteme. Bio je predsednik Udruženja ljubitelja Železnica u Srbiji do svog preseljenja u Holandiju gde danas živi i radi. U rodnu Srbiju i dalje šalje svoje stručno iskustvo i mišljenja o različitim saobraćajnim problemima i rešenjima, potkovan savremenim trendovima koje u svetu prati. Osim što će kroz kolumnu "Metro-logija" u listu Danas izložiti svoje viđenje o izgradnji metro sistema u Beogradu, Polak izaziva i ostale stručnjake iz ove oblasti da se uključe u "metro-debatu" i suoče stavove.

Metro i Zemun

Urbanistički Gordijev čvor Zemuna je skup i komplikovan za raspetljavanje, kako podzemno tako i nadzemno.

Metro i Obrenovac

Ukidanja železnice za Obrenovac 1968. je svelo ozbiljniji razvoj desne obale Save na neispunjeno političko obećanje.

Metro i zoniranje grada (2)

Zagušenja ulica, trka za parking mestima i poremećaji saobraćaja su se preneli čak i na Novi Beograd, gde je bulevarska mreža najrazvijenija.

„Napredni metro“ i kapitulacija struke (1)

I ranije se u istoriji Srbije dešavalo da vlast gleda neblagonaklono na ono što misle i izjavljuju obrazovani i slobodnomisleći ljudi, ali se makar sa onima iz prirodnih i tehničkih nauka vlast nikada nije obračunavala.
PrvaPoslednja