Metro-logija

Karlo Polak

Karlo Polak je diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metroe i šinske sisteme. Bio je predsednik Udruženja ljubitelja Železnica u Srbiji do svog preseljenja u Holandiju gde danas živi i radi. U rodnu Srbiju i dalje šalje svoje stručno iskustvo i mišljenja o različitim saobraćajnim problemima i rešenjima, potkovan savremenim trendovima koje u svetu prati. Osim što će kroz kolumnu "Metro-logija" u listu Danas izložiti svoje viđenje o izgradnji metro sistema u Beogradu, Polak izaziva i ostale stručnjake iz ove oblasti da se uključe u "metro-debatu" i suoče stavove.

Anglosaksonska metro škola

Anglosaksonski pristup metrou prati vrlo pažljiva analiza gde odlazi svaki dolar, funta ili evro, i oštre javne polemike na kojima dolazi i do odbijanja metro projekata.

Rusko-sovjetska metro škola (2)

Kako bi njihove železnice i metro funkcionisali savršeno, istočnoslovenska braća ulažu jako puno u kvalitetno obrazovanje i dobar tretman svojih zaposlenih.

Rusko-sovjetska metro škola (1)

Veliki deo srpskih autoriteta se vezano za rusko-sovjetski pristup metrou poziva samo na najveću slabost takvog pristupa, a to je ekonomska osnova za planiranje.

Metro i javno-privatno partnerstvo

Veoma loša iskustva sa javno-privatnim partnerstvom postoje čak i u pravno najuređenijim društvima, sa visokim nivoom slobode medija i ekonomsko-politički pismenim narodom.

Metro i državna stanogradnja

Umesto da stanogradnja u organizaciji države bude sredstvo za saniranje posledica stihijske gradnje i urbanističkog haosa, Građevinska direkcija Srbije sama sprovodi u urbanističkom smislu divlju gradnju, i učestvuje u prevarama kupaca.

Metro, pešačke i parking zone

U istorijskim centrima i Beograda i Zemuna se na pogrešan način pristupa širenju pešačkih i parking zona, bez pratećih investicija u znatno unapređen biciklistički i javni prevoz.

Metro na vodi

Najavljeno međunarodno pristanište kod Kapetanije u Zemunu je kapitulacija struke na nekoliko nivoa.

Metro i Zemun

Urbanistički Gordijev čvor Zemuna je skup i komplikovan za raspetljavanje, kako podzemno tako i nadzemno.

Metro i Obrenovac

Ukidanja železnice za Obrenovac 1968. je svelo ozbiljniji razvoj desne obale Save na neispunjeno političko obećanje.

Metro i zoniranje grada (2)

Zagušenja ulica, trka za parking mestima i poremećaji saobraćaja su se preneli čak i na Novi Beograd, gde je bulevarska mreža najrazvijenija.
PrvaPoslednja