Metro-logija

Karlo Polak

Karlo Polak je diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metroe i šinske sisteme. Bio je predsednik Udruženja ljubitelja Železnica u Srbiji do svog preseljenja u Holandiju gde danas živi i radi. U rodnu Srbiju i dalje šalje svoje stručno iskustvo i mišljenja o različitim saobraćajnim problemima i rešenjima, potkovan savremenim trendovima koje u svetu prati. Osim što će kroz kolumnu "Metro-logija" u listu Danas izložiti svoje viđenje o izgradnji metro sistema u Beogradu, Polak izaziva i ostale stručnjake iz ove oblasti da se uključe u "metro-debatu" i suoče stavove.

Metro mostovi

Veći mostovi su suviše važno i složeno pitanje da bi se posvetili samo inženjerima i ekonomistima.

Kada se gradnja produži u nedogled

U ekonomski nezrelim društvima postoji dosta slučajeva da se gradnja velikih projekata produži u nedogled. Eventualno puštanje u rad posle nekoliko decenija bude "pirova pobeda".

Metro i raskopavanje u toku gradnje

Kod mnogo jednostavnijih radova poput Slavije i Vojvode Stepe pokazalo se da još mnogo treba da učimo, kako u toku metro gradnje ne bi napravili katastrofu na ulicama.

Ukrštanje železnice i metroa

Kako je grad živi sistem, transportni sistem u velikoj meri definiše lokaciju. I dodavanje, i ukidanje i rekonstrukcija transportnog sistema ostavlaju veliki uticaj na lokaciju.

Regionalni metro i prigradska železnica

U svim usvojenim Generalnim urbanističkim planovima Beograda do 2014. stara železnička stanica u centru Beograda je bila predviđena kao centar regionalnog metro-a i prigradskih železnica.
Prva Poslednja