Metro-logija

Karlo Polak

Karlo Polak je diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metroe i šinske sisteme. Bio je predsednik Udruženja ljubitelja Železnica u Srbiji do svog preseljenja u Holandiju gde danas živi i radi. U rodnu Srbiju i dalje šalje svoje stručno iskustvo i mišljenja o različitim saobraćajnim problemima i rešenjima, potkovan savremenim trendovima koje u svetu prati. Osim što će kroz kolumnu "Metro-logija" u listu Danas izložiti svoje viđenje o izgradnji metro sistema u Beogradu, Polak izaziva i ostale stručnjake iz ove oblasti da se uključe u "metro-debatu" i suoče stavove.

Metro i nameštanje poslova

Nameštanje poslova je uobičajena praksa čak i u društvima sa jakim institucijama, a koja se kunu u "slobodno tržište i konkurenciju".

Metro i Most na Adi

Puštanje tramvaja preko Mosta na Adi 5. jula 2019. je "Pirova pobeda", i bedan završetak nečega što je u startu planirano kao od bede.

Germansko-skandinavska metro škola

Germanska kultura planiranja se zasniva na vrlo pažljivom planiranju potrošnje svakog utrošenog evra (marke, šilinga, krune...), ali za razliku od anglosaksonskih zemalja, uz veću zaštitu javnog interesa, i veću brigu o zaštiti životne sredine.

Metro i Lukašenkonomija

Čistoća, red, poredak, bezbednost ukus u uređenju grada i savršeno funkcionisanje saobraćaja mogu lako prevariti posetioca iz Srbije da je Belorusija jedna od najuređenijih država Evrope.

Anglosaksonska metro škola

Anglosaksonski pristup metrou prati vrlo pažljiva analiza gde odlazi svaki dolar, funta ili evro, i oštre javne polemike na kojima dolazi i do odbijanja metro projekata.

Rusko-sovjetska metro škola (2)

Kako bi njihove železnice i metro funkcionisali savršeno, istočnoslovenska braća ulažu jako puno u kvalitetno obrazovanje i dobar tretman svojih zaposlenih.

Rusko-sovjetska metro škola (1)

Veliki deo srpskih autoriteta se vezano za rusko-sovjetski pristup metrou poziva samo na najveću slabost takvog pristupa, a to je ekonomska osnova za planiranje.

Metro i javno-privatno partnerstvo

Veoma loša iskustva sa javno-privatnim partnerstvom postoje čak i u pravno najuređenijim društvima, sa visokim nivoom slobode medija i ekonomsko-politički pismenim narodom.

Metro i državna stanogradnja

Umesto da stanogradnja u organizaciji države bude sredstvo za saniranje posledica stihijske gradnje i urbanističkog haosa, Građevinska direkcija Srbije sama sprovodi u urbanističkom smislu divlju gradnju, i učestvuje u prevarama kupaca.

Metro, pešačke i parking zone

U istorijskim centrima i Beograda i Zemuna se na pogrešan način pristupa širenju pešačkih i parking zona, bez pratećih investicija u znatno unapređen biciklistički i javni prevoz.

Metro na vodi

Najavljeno međunarodno pristanište kod Kapetanije u Zemunu je kapitulacija struke na nekoliko nivoa.
PrvaPoslednja