Metro-logija

Karlo Polak

Karlo Polak je diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metroe i šinske sisteme. Bio je predsednik Udruženja ljubitelja Železnica u Srbiji do svog preseljenja u Holandiju gde danas živi i radi. U rodnu Srbiju i dalje šalje svoje stručno iskustvo i mišljenja o različitim saobraćajnim problemima i rešenjima, potkovan savremenim trendovima koje u svetu prati. Osim što će kroz kolumnu "Metro-logija" u listu Danas izložiti svoje viđenje o izgradnji metro sistema u Beogradu, Polak izaziva i ostale stručnjake iz ove oblasti da se uključe u "metro-debatu" i suoče stavove.

Luka kod Pupinovog mosta je saobraćajni promašaj

Planiranje luke u Beljarici nije samo uništavanje zone sanitarne zaštite, ekološke zone, i planske zone izlivanja za ublažavanje poplavnih talasa, već i saobraćajno skrajnuta lokacija u odnosu na sve osim drumskog saobraćaja.

Najnoviji SM(A)RT plan razvoja saobraćaja (3)

Generalni plan razvoja železnice trenutnog državnog rukovodstva je: uložićemo milijarde zato što smo videli da ceo svet ulaže milijarde, ali železnicu što više udaljiti od onoga zbog čega je u tim drugim zemljama grade i održavaju.

Potrebna pravednija naplata prevoza

Po pitanju ekonomije javnog prevoza, već smo u začaranom krugu u kojem troškovi rastu, kvalitet i broj korisnika lagano opada, maltene uopšte se ne investira u ozbiljna unapređenja, i neplaćanju prevoza koje je ušlo u masovnu kulturu.

Besplatan javni prevoz?

Javni gradski prevoz bez naplate karata, delimično ili za ceo sistem, jedna je od mera kojom se upravlja saobraćajem, a posebno negativnim posledicama korišćenja privatnih automobila.

Metro i gađanje milijardama

Veliki, mnogoljudni narodi imaju daleko manje štete od ulaska napamet u velike projekte nego mali narodi. "Naprednih" 4,4 milijarde evra za metro spada u kategoriju nacionalne katastrofe.

Voditeljka pametnija od Gorana Vesića

Pohvalio bih voditeljku Studia B Sanju Lubardić u emisiji "Zamenik gradonačelnika odgovara na pitanja Beograđana" za empatiju i razumevanje gradskih tema, po čemu dominira u odnosu na gospodina zamenika gradonačelnika Gorana Vesića.

Potreba za reformom taksi prevoza

Saobraćajnom politikom je potrebno dati prioritet javnom prevozu malim prevoznim jedinicama (taksi, minibus) u odnosu na privatne automobile, ali nikada na račun metroa i ostalog masovnog prevoza.

Taksi protiv metroa (2)

Autobuskih monopolista podržani lokalnim korumpiranim političarima, nakaradni železnički red vožnje sastavljan u skladu sa njihovim pilićarskim interesima, policija koja politički moćnijem gleda kroz prste za prekršaje, i posledično razvoj divljih taksista i divljih prevoznika kao prilagođavanje u haotičnom okruženju...
PrvaPoslednja